Thursday, April 9, 2009

gelong-gelong PART 1

Mood : Sejuk-sejuk...ujan!
Tempat : Depan laptop...
Waktu : Tak pagi...tak petang!
Background music : Permintaan hati...~lalalalala

Salam..mak aih! lama tahap gaban aku tak update blog. Bila kemalasan melanda bak air bah kat kuantan tahun 2002...macam ni la jadinya. Ni pun bila semangat kebumen dah menyerap masuk, baru la kerja-kerja meng'update' jd syok skit.hehe.

Exam

Virus exam menyerang! watchaa...walaupun aku amek satu paper je yg ada final exam, kecut gak perut ak. Walaupun aku dah ngisi setong penuh perut ni ha! hehe. LLC 401 (igauan ngeri..) Bila virus LLC 401 ni menyerang, mata aku pun naik kuyu. Biasa la..dah nama subjek bahasa. Nak menghafal ayat la..kata la..nak tulis la...nk menyebut dah satu hal. Berbelit lidah. Tangan aku pun dah naek tergeliat menulis. Karangan nak kena hafal..Mata aku pun dah berpinar-pinar..Selalunya ak pakai dua mata je...tapi skunk dah jadi 4 mate..yuhooo!! 14.4.2009..tamatlah riwayat paper ni. huhu...result die kuar bulan 6 nanT. mintak-mintak la lepas...amin!

~kaligrafi Cina~
Final

Wa...di ambang mengeluarkan diri. Dah nak abes pun ha. Ak rasa cam baru semalam je ak angkat brg bawak nek MO4 (patah pinggang ngan kaki aku angkat barang..menempuh perjalanan berliku-liku..ahaks!). Sempat la aku bermastautin kat MO4 tu dua tahun. Rum8 aku yg 1st, dak mass com...peberet die, suke dgr lagu2 omputih yang lame2 ni..ala-ala light n easy..org bukit gambir (dkt la tu ngn kampung ak..akeke) ingat lagi, masa aku baru masuk bilik, rum8 aku ni dgn bergoyang kakinya sedang membungkamkan diri(tido..zzZZzz). Punyalah aku penat angkut barang dari lori, dengan sennag ati nye, rum8 aku gtaw yang die angkut barang dgn keta sorang senior ni. Waduh! jahil lagi aku waktu tu. Org suruh angkut nek lori..ak pun ikut je la. Ye la...mane la nak taw nak sewa keta dgn sape sume..Tapi bila dah masuk 3rd year ni...keta sewa tu dh macam umah no 2.huahuahua. Dengan rum8 aku ni la kiteorg join MPDS. Entah macam mane aku boleh join pun tataw la. oho...lupe..gara-gara VARIASISWA la ni. Time ni la jugak aku jumpa balik budak LDK aku masa kat KMNS. Macam-macam..Dulu masa kat LDK aku akde la rapat sangat ngan die pun, cume bila dah join MPDS ni....barulah rapat. Punyalah dulu aku panggil die dgn nama yang mmg org x panggil die guna nama tu..kat USM baru lah aku taw yg org panggil die guna nama pendek..ala-ala nama rockers malaya.ahaks! Lepas tu, kiteorg jadi rangkaian berangkai...Zima(ala-ala cakaran harimau), Awi (sian kat ko, punyelah ak panggil nama panjang ko..ahaks!), Emma(ala-ala mahsuri), Liza (kopok lekor setir..hehe), Huda (jd YDP dh ko skunk), Fiza (uik, adek ko kosong lg??haha), Peah (nanT aku nk p pangkor..ak call ko..hehe) kredit la utk korang! Pegi UUM..masuk kolam kumbahan, sume pulun. macam2...haha.ni la budak2 yg 1st skali aku kenal mase kat MO4 sampai la skunk. Pape pun...ak ucapkan takziah wat Liza. ~Kne proper sikit yang ni =)~. Mak Liza telah pulang ke rahmatullah pada pagi Jumaat, 3.4.2009. Semoga rohnya dicucuri Rahmat-Nya dan dimasukkan ke dalam golongan orang-orang yang beriman. Amin. Semoga Liza n the whole family tabah dengan dugaan daripada-Nya...

~alamak..mood sedey la lak..TO BE CONTINUE~

0 comments:

Post a Comment